Chicklet Chooser

Add to Google Reader or Homepage

FeedBurner FeedCount

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Selasa, 3 Januari 2012


Apa isu sebenarnya di sebalik carita Madrasah Salihiah Kancut.  Apa itu istibdal?, Suruh pi mengaji agama bab hukum hakam tak mau.  Dok kalut berpolitik kebudak-budakan, berpolitik tak matang sehingga merosakkan perpaduan ummat Islam.  Bagimana pula isu yang sama keputusan Majlis Fatwa Negeri Kedah pasal istbdal meroboh Masjid Alor Malai. Apakah ketika itu berlaku demontrasi membantah berlaku.  Setahu saya, ketika saya membuat survey di Madrasah Salihiah, hanya terdapat ruang solat di sebelah atas dan di ruang bawa sudah dijadikan pejabat bisnes khususnya Syarikat Insuran Takaful Ikhlas. 

Mengaku saja kita bodoh dan janganlah perbodohkan orang lain.  Berpolitiklah di Jalor dakwah dan berdakwah di Jalor politik, baru politik itu menjadi harmoni.  Banyak lagi isu yang sepatutnya sama-sama kita tangani dan mempertahankan.  Ingatlah, kita sudah berada dihujung usia dan tempat kita akan diganti dengan generasi muda Islam yang sudah ramai tersasar.  Apa akan terjadi barisan pimpinan negara dan negeri yang akan mengantikan kita itu. Adakah kita rela yang akan mengantikan kita itu penagih dadah, penagih arak, penagih rokok, penagih gam, penagih seks, tidak solat, tidak amanah, tidak beraqidah Islam, tidak berakhlak Islam, peraswah, penzina, tidak amanah mengurus dana negara dan negeri dan sewaktu serta seumpamanya.

Anda yang diberikan amanah oleh rakyat menjadi wakil rakyat hanya sebagai khadam rakyat tidak lebih daripada itu.  Kita hanyalah hamba Allah dan bukan tuan kepada rakyat.  Anda sedang diperhatikan, perangai buruk, adu domba, khianat, suka buat fitnah, bersifat kemunafikan sehingga tidak takut dengan siksaan alam qubur dan siksaan di alam akhirat.  Anda sudah dihujung usia, jangan bersifat tamak haloba sehingga lupa akan kematian yang sentiasa mengamik anda. Sifat hasad yang ada pada diri seorang itu ibarat api memakan sekam dan akhirnya membakar diri sendiri itu api neraka Allah yang akan membakar kita.

Sudahlah ... jom kita perkemas dakwah untuk menyelamatkan generasi mudah kita dah jadi apa? ... kenapa kita dok penting diri sendiri yang sudah dihujung usia yang tak lama lagi akan mapos jika kita guna bahasa kasar dan bahasa marah.  Saya nampak kita-kita yang sudah dihujung usia ini semacam tak akan mati dan tak takut malaikat maut.  Saya tahu anda tak berminat sebut pasal dakwah mendidik ahli politik beraqidah Islam dan berakhlak Islam.  Akhir kalam "hidup bersyariah hidup bertambah indah". 

0 ulasan:

 
Terdapat ralat dalam alat ini

Pengikut