Chicklet Chooser

Add to Google Reader or Homepage

FeedBurner FeedCount

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Khamis, 15 September 2011

Saudara Baru

Wednesday, September 14, 2011


Kerja baik SETPOL bantu sahabat memeluk agama Islam.. Kita bila lagi..???


Panthera Tigris

Assalamualikum... ana ni mohd firdaus leow bin abdullah.ana memeluk agama islam dgn anak saya nur ilyas bin mohd firdaus sekali d tahun 2010 d johor.skrg ana dan anak telah dhalau oleh keluaga.ana skrg megaji dan tinggal pondok nami...dan ana cuba minta petologan dgn tn.jika tn iklas nak bantu kami.dan ana bru ni ada mohon bantuan d pej zakat kedah.tapi kena tunggun 3 bulan bru blh dpt jawapan.harap tn blh tlg kami hari ni.ana dan anak d pondok mmg x ada duit lgi nk beli brg dapur. - Jika tuan2 ade yg nk mampu bolehla msg beliau di +60 12 572 1808

Top of Form


Panthera Tigris nampaknya masalah Pusat zakat bukan saja di selangor malah di kedah dan tak mustahil di semua negeri. 2 x 5 je.

mohon saudara2 di kedah utnuk mengesahkan perkarah ini dan melakukan tindakan susulan. bantu saudara kita.

Mohd Rizal Mohd Taher mana gambaq hang


Amri d'Great tunjuk la gambaq betui...


Luwoh Abd Rashid YB Nasir Zakaria - mtk beri perhatian.. insyaAllah ..


Amri d'Great Harap YB dapat membantu saudara kita ini....


Panthera Tigris info ni saya baru dpt, saya sendiri bkn berada di kedah, justru amat berharap saudara2 di Kedah mengesahkannya.

saya sendiri telah menelefon, dan org yg jawab mengesahkan dirinya Mohd Firdaus Leow dan memerlukan bantuan saudara muslim.


Ahmed Ibn Aziz Muhammad Sanusi Md Nor...boleh tolong?


Muhammad Sanusi Md Nor Esok kita pi cari sahabat kita ni di pondok Nami, InsyaAllah...


Panthera Tigris alhamdulillah, semoga Allah permudahkan usaha tuan dan saudara2 yg lain.

kita kena proaktif, ketepikan kePartian. bekerjalah untuk Tuhan.


Muhammad Sanusi Md Nor Nak confirm, firdaus ni dok pondok Nami ka pondok TG Hj Salleh?


Muhammad Sanusi Md Nor Haaa..dah dpt bercakap dgn dia, sekarang dia ada di stesen bas butterworth...nak cuba balik Melaka cari duit. Sat lagi dia akan sms no akaun bank islam dia, saya akan pi bank- in seberapa yg mampu. Terima kasih semua. Ops! Nanti dapat no akaun, saya tulis kat sini, kawan2 pun boleh tolong laaa.


Muhammad Sanusi Md Nor Anak ada 3 org, 15, 12 dan 8 tahun... No akaun bank Islam 02 066 02 3414 664... Hutang kedai runcit RM680...


Muhammad Sanusi Md Nor Baru masuk Islam 9 bulan... Lepas ni insyaAllah kita ligan pejabat zakat pulak.


Amri d'Great tahniah tuan... sama2 la kita pakat2 tolong...


Muhammad Sanusi Md Nor Dah berjaya boh dalam akaun

dia RM1500 syer dgn kawan2... InsyaAllah dapatlah tunggu berita pejabat zakat sari dua lagi...


Sumber:


http://www.kedahlanie.info/2011/09/kerja-mulia-setpol-bantu-sahabat.html

Ulasan LANDAS

Dapatkan maklumat masuk Islam di Jabatan Agama Islam Johor dan di Pondok tempat mereka belajar agama. Cuba buat kerjasama dengan PUSBA di Sungai Petani untuk tempatkan mereka belajar agama selama 3 bulan tahap pertama. PUSBA di bawah seliaan Jabatan Zakat Negeri Kedah. Cara begini dapat kita elakkan daripada penipuan sadara baru yang pernah kita alami sebelum ini. Masalah saudara baru ini juga boleh kita salurkan maklumatnya kepada PERKIM, MACMA dll. LANDAS/UNGGAS juga telah membina rangkaiannya dengan NGO-NGO saudara baru dan mereka boleh mengesan salahguna status saudara baru supaya nama baik saudara baru tidak tercemar. InsyaAllah dengan informasi lengkap terhadap sudara baru ini akan dapat kita selesaikan segala masalahnya.

Petang tadi saya telah berkali-kali menalifon Mohd Firdaus Leow tetapi macam dia matikan ... selepas itu beliau hantar mesej dan tanya saya siapa. Saya memperkenalkan diri dan hantar semula sms serta tanya beliau berada di mana. Beliau bagi tau saya dia berada di Nami. Saya rasa semacam ada sesuatu yang tak kena dan pohon mana-mana pihak yang ingin membantu terlebih dahulu menyiasat secara teliti bermula dari tarikh mereka masuk Islam dan latar belakangnya.

0 ulasan:

 
Terdapat ralat dalam alat ini

Pengikut