Chicklet Chooser

Add to Google Reader or Homepage

FeedBurner FeedCount

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Rabu, 21 September 2011

BUAT YANG BERKUBU DI UHUD .. JANGAN KERANA GHANIMAH ...



Peringatan penting, artikel ini hanya sesuai dibaca oleh ahli Pas atau bukan dengan 1 syarat iaitu mahu menyelami jiwa perjuangan Islam kerana Allah Taala!! jika tidak klik saja untuk keluar..

بسم الله الرحمن الرحيم ... الحمد الله ... والشكر لله



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Kepada PR ku ucapkan syabas dan tahniah kerana berjaya menawan 5 negeri dan menghilangkan majoriti 2/3 yang disangka kebal selama ini oleh UMNO/BN !!


Terlebih dahulu aku mengucapkan terima kasih kepada semua jentera, petugas dan pengundi sekalian. Buat julung kalinya mahu aku berpesan dengan pusaka ini kepada diri sendiri dan sekaliannya supaya sentiasa mencari ilmu, beriman, beramal soleh. Berusahalah menjadi golongan al muhsiniin
(المحسنين) dan bertakwa.


Dalam laungan takbir dan tahmid .. Sedarkah kita pada hari ini yang baru melepasi beberapa hari PRU12, sudah ada segelintir di antara kita semakin leka dengan kemenangan demi kemenangan kerana melihat perjuangan yang didokong bersama kini semakin bersinar. Namun sedarkah kemenangan hari ini sebahagian besarnya adalah hasil gabungan yang berwajahkan 'tahaluf siyasi' secara demokrasi yakni bukanlah lagi kemenangan Islam dalam erti kata sebenarnya kerana lebih kepada perkongsian kuasa. Bukankah begitu hakikatnya?


USAH sekali-kali yang diamanahkan membantu pentadbiran negeri bercakap-cakap mengenai ghanimah/habuan..


Sedarkah kita di kedai-kedai, di warung-warung.. TOk² guru Jenin yang selama ini takut mula tunjuk taring dan berlebih-lebih pula membacakan ayat pertama dari surah an-Nasr terhadap mat² Jenin yang sememangnya jahil tafsir. Mat² Jenin ni yang sememangnya tidak pernah berusaha dalam perjuangan terus rasa naik toncang. Maka mat² jenin ini terus pukul canang dan jaja berkampung kerana syok yang tak ketahuan dan sememangnya mereka tak fahami keadaan sebenar. Mereka mula menghadirkan diri ke tapak² ceramah atau kuliah hanyalah untuk menambahkan ilmu khayal-mengkhayal kemudian pulang ke kampung halaman masing² sambil bercerita mengikut pemahaman sendiri, apa yang bakal dapat setelah menang, ada yang dah mula nak teroka tanah-tanah tak bertuan kerana alasan ini negeri sudah jadi hak kita.


Dalam kepala mereka hanya ghanimah/habuan..ghanimah/habuan..ghanimah/habuan.. Mereka bukan bercerita apa perlu buat untuk negeri mereka..mereka duk tertanya-tanya apa yang negeri boleh beri kepada mereka. Astagfirullahal adzim, inikah adab dan adat pejuang mat-mat jenin apabila rasa kuasa yang ada sudah cukup berkuasa? Ini bukan sikap pejuang Islam, ini sikap umnowi yang penuh dengan duniawi menolak mentah ukhrawi..


Alangkah baik kalau jadi umnowi jika duniawi yang dicari, jilat betul² sesapa je calon masa PRU akan datang, bukan takat kedai kopi malah dengan tokeynya sekali pun confirm dapat, hah tu mula nak marah bila disindir!


Kalau benarlah alasan bahawa berjuang atas tiket Islam bukan untuk keuntungan dunia & akhirat kenapa tidak bercakap pasal zuhud atau qanaah atau bercakap je mengenai kekayaan akhirat di kedai kopi dan berilah kerjasama untuk bangunkan negeri. Habuan biarlah untuk orang susah bukan untuk orang yang memang nak cari susah.


Al Quran & Hadis serta ijma' ulama' dan qias adalah perlembagaan kita yang sebenar. Nafikan sama sebahagian akal kita, pandangan dari akal amat terbatas.. tak reti, maka bertanya! jangan asyik main hentam keromo je! Islam lengkap sempurna dari segala perkara hatta macammana cara nak buat roti canai dan apam balik pun di ajar dalam Quran dan Hadith Nabi ... nak tau belajar.


Jangan lupa untuk sentiasa menambah ilmu dan tetap dalam jama'ah, berjama'ah hari ini bukan hanya sebagai medan dakwah yang menjadi alat kepada pengenalan Islam yang sebenar, bukannya sekadar sebagai medan untuk mendapatkan Daulah Islamiyah.. kalu lemah hari ini, medan yang sebenar macammana pula?


Parti yang ada dalam dunia ini hanya 2 sahaja HizbuLlah (Parti Allah) atau Hizbus Syaiton (Parti syaitan) maka diharap janganlah kerana kejahilan dan kelakuan kita bakal menjerumuskan parti yang menjadikan Islam sebagai wadah perjuangan bertukar kepada parti yang menurut hawa nafsu (parti syaitan). Akhirnya mengundang bala Allah seperti kata Nabi dalam Hadis dari Ali bin Abu Talib: “harta Negara beredar di kalangan pihak2 tertentu (pimpinan Negara/negeri) dan amanah dijadikan sumber keuntungan (Ghanimah)”.


Biarlah dipesan berulang² kali bahawa kemenangan Islam yang sebenar adalah apabila segala hukum hakam yang diturunkan Allah dapat dilaksanakan secara kaafah... sabarlah kemenangan sebenar akan datang jua.. ayuhlah berusaha supaya penggal depan terus menjadi milik kita dan akhirnya negara ini seluruhnya ditadbir secara Islam dan mendapat keberkatan serta rahmat dari ALLAH.
(بلدة طيبة ورب غفور)


Wahai saudaraku mat-mat jenin sekalian berhentilah daripada menjadi mat jenin yang jatuh dari pohon kelapa, ayuh memperjuangkan Islam secara kaafah!!


Kenapa perlu bercakap mengenai ketuanan bangsa melayu. Hentikanlah bercakap mengenai hak Melayu, jangan lekakan diri lagi. Sedarkanlah minda..sedarlah dari khayalan umnowi.!! tidak menjadi Melayu kalau menolak Islam yang kaafah.. ingat itu. Jangan terpengaruh dengan umno..yang sudah, sudahlah. teruslah bercakap mengenai Islam... Islam..Islam. Sesunguhnya Islam sahaja yang akan memelihara bangsa mana pun tanpa kecuali.


Al-Hujurat ayat 13 : “Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan Yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha mendalam pengetahuannya (akan keadaan dan amalan kamu).”


Apakah takut untuk kita menyebut Islam sebagai agama yang sebenar (Islam hadhari tak termasuk) dan muslimin adalah bangsa kita? takutkah untuk melaungkan daulah Islamiyah secara lantang?? janganlah bimbang dan takut sesungguhnya Allah bersama kita.


Bukankah kita majoritinya dilahirkan kemudian diazankan ke telinga dengan lafaz yang pertamanya kedengaran kalimah Allah, bukan dengan semangat nasionalis, kerana kita bukan dinyanyikan dengan lagu negaraku... masyaAllah.


Sesungguhnya hanya Islam yang dipandang di padang mahsyar esok ..hatta Arab sekalipun tidak dipandang jika bukan beragama dan berbangsa yang beragama Islam apatah lagi inikan bangsa Melayu, takkan hilang melayu di dunia ..ini adalah kata² yang mengasyikkan, yang membuat kita perasan bahawa kita seolah² kekal! kekal bangsa buat apa kalau agama dalam diri sudah hancur, jasad Melayu tapi gaya pakaiannya, pergaulannya dan segala tindak tanduk seperti bukan Melayu.. bukankah itu menafikan bahawa Islam itu agama rasmi bangsanya!!! itu belum lagi dikira ibadat, munakahat, muamalat dan jinayah dalam ilmu syariat .. apa lagi jika nak dibicara tentang tariqat, hakikat dan makrifat.


Ya Allah anugerahkanlah kepada kami akan kefahaman dan kasih kepada Islam sebagai agama yang satu²nya diredhoi oleh Kamu.


اللهم اغفرلنا ذنوبنا


Jangan lupa Ramadhan kita sudah pergi meninggalkan kita dan kini kita berada dalam bulan Syawal (& Selamat Hari Raya!) biarlah sekurang²nya ada pembaharuan dalam akhlak perjuangan kita setelah melalui pengajian dan latihan di madrasah Ramadhan, sebagai muslimin apa lagi yang bergelar para 'aamiliin (
عاملين) dalam perjuangan Parti Islam Se-Malaysia seharusnya kita sedar dan insaf akan diri kita, muhasabah diri kita.. adakah kita telah menyahut seruan pimpinan supaya kita berjuang dengan seluruh kekuatan yang ada?


Jangan banyak alasan dalam perjuangan, kita hanya ada satu alasan bila dalam melaksanakan kebenaran iaitu "tidak ada alasan dalam melaksanakan perjuangan".


Maka strategi lama dilaksana dan strategi baru mesti terus di atur kerana ujian dakwah amat banyak, bukanlah mudah ke arah pembentukan daulah Islamiyah.. kasihanilah diri kita sendiri, bakal zuriat yang lahir pada masa akan datang bakal mengatakan Islam hari itu hancur kerana kemalasan dan kebodohan diri kita hari ini! fikirkanlah, apakah kita bersedia menangkis soalan dan hukuman Rabbul Jalil akibat perbuatan kita yang bersikap sambil lewa dalam perjuangan menegakkan kalimahNya!!


Berkatalah ibnu Taimiyah r.a ;

سيأتى زمان كثيرالخطباء وقليل الفقهاء

Bermaksud : akan datang suatu zaman ramai yang reti berpidato (lisan/penulisan) dan sedikit sahaja yang mengerti (fiqh) .. waLlahu-a'lam.. Ya Allah selamatkanlah kami dari menjadi golongan yang hanya reti berbicara sahaja.


Jika betul kamu kerana kemenangan kecil ini dah rasa berkuasa & kamu dah rasa hebat & mahu mengamalkan perkara makruf me'nahi'kan perkara mungkar .. jom ke sini jumpa aku yang gila!


Kita bukannya sudah memiliki kerajaan Umar al Khattab, kamu semua termasuk aku tidak bergelar al-Farooq, syaitan masih mengejar kamu seperti syaitan mengejar aku, kepala otak kita bukan seperti tapak kaki Umar yang syaitan pun tidak melintas di mana ada kesan laluannya!


Walaupun begitu Umar yang hebat ditegur rakyat dengan mata pedang kerana mahukan keadilan Islam diperjuangkan..


Allahu akbar!!!

Allahu akbar!!!!

Allahu akbar!!!!


Artikal terpilih dan ehsan : http://ustazthrash.blogspot.com/

0 ulasan:

 
Terdapat ralat dalam alat ini

Pengikut