LANDAS

Chicklet Chooser

Add to Google Reader or Homepage

FeedBurner FeedCount

Cari Blog Ini

Rabu, 27 April 2011


KUANTAN - Lelaki Cina dalam gambar di bawah ini bernama WONG LOI atau dikenali dengan nama Islamnya MUHAMMAD ALIF ABDULLAH, mengikut laporan kematiannya terdapat dalam akhbar Berita Harian pada 27 April 2011. Sebelum beliau memperkenalkan dirinya sebagai Dato' Alif. Maklumat yang didapti, beliau bukan mendapat penganugerahan Dato’ dari mana-mana negeri di Malaysia.


Maklumat lengkap beliau ialah: WONG LOI, No. KP : 570726-01-5055 (5208286), Alamat asal di Gelang Patah, Sekudai, Johor.YIP FAT CHOY, No. KP : 510727-10-5269 (7684690). Buat masa ini, beliau masih belum mendaftar kad islamnya dan masih mengekalkan nama asalnya dalam kad pengenalan.


Ketika perjalanan saya ke Kuantan, seorang wanita berbangsa cina yang pernah bekerja dengan Dato’ Alif menghubungi saya, mengatakan Dato’ Alif meninggal dunia membunuh diri di Melaka dalam akhbar berbahasa cina. Sebelum beliau mati pun ramai orang yang mencari beliau dan membuat report polis atas sebab penipuan yang agak licik. Menurut beberapa rakan cina yang sentiasa hubungi saya memberi maklumat supaya orang ramai lebih berhati-hati dengan tipu helahnya. Mereka juga mengatakan, mungkin Dato’ Alif ini membunuh diri kerana terlalu tertekan dengan kewangan juga banyak pihak sedang mencari beliau kerana hutang dan penipuan.


Alamat lain Dato’ Alif di Jalan Padang Walter Grenier, Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Alamat Rumah No. 260, Lorong 10, Taman Intan, Sungai Petani, Kedah (setelah disiasat didapati alamat ini tidak wujud).


0 ulasan:

 

Pengikut