LANDAS

Chicklet Chooser

Add to Google Reader or Homepage

FeedBurner FeedCount

Cari Blog Ini

Jumaat, 24 September 2010

KUMPULAN TERORIS MEMBAKAR AL-QURAN

Ulama kanan Mesir kutuk perbuatan bakar al-Quran


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


KAHERAH - Seorang ulama kanan Mesir semalam mengutuk sekumpulan penganut Kristian yang mengoyak helaian al-Quran di hadapan White House pada upacara memperingati ulang tahun kesembilan serangan 11 September 2001 dengan menyifatkan tindakan mereka sebagai 'keji'. "Mereka adalah sekumpulan kecil individu yang mempunyai rasa dendam, dibutakan oleh pelampau dan memiliki niat jahat untuk mencemarkan Islam.



"Tindakan keji mereka tidak akan menjeja
skan kesucian al-Quran," kata Imam Besar, Masjid al-Azhar, Sheikh Ahmed al-Tayeb (gambar) seperti yang dipetik agensi berita MENA ketika mengulas tindakan sekumpulan penganut konservatif Kristian yang membakar helaian al-Quran kelmarin dalam satu bantahan di hadapan White House.



Tindakan terse
but dibuat ketika Amerika Syarikat (AS) memperingati ulang tahun kesembilan serangan 11 September, di tengah-tengah ketegangan berikutan ancaman seorang paderi Florida merancang untuk membakar kitab suci Islam itu.



Seorang penunjuk perasaan, Randall
Terry berkata, kepalsuan yang menyatakan Islam sebagai sebuah agama yang cintakan perdamaian perlu berakhir.



Seorang lagi penunjuk perasaan, An
drew Beacham, semasa bantahan itu turut memetik ayat al-Quran yang didakwa menyemarakkan rasa benci terhadap penganut Kristian dan Yahudi, sebelum mengoyakkan helaian naskah kitab tersebut.



Sementara itu, penduduk Islam di AS terus melahirkan kekecewaan mereka berhubung tindakan segelintir rakyat negara itu yang masih tidak dapat menerima Islam, walaupun pelbagai usaha telah dilakukan.



Walaupun penganut Islam AS mengutu
k serangan 11 September dan menegaskan mereka juga adalah rakyat AS, tindakan itu dilihat masih belum cukup untuk menghentikan perasaan benci terhadap Islam.



"Kami tida
k perlu meminta maaf, tiada apa yang kamu perlu takutkan, kami juga tidak perlu rasa malu kerana kami tidak bersalah.



"Tetapi kami perlu keluar dan meluahkan perasaan ini," kata imam Mohammed Ibn Faqih daripada Institut Orange County di Anaheim, California, sehari sebelum ulang tahun 11 September. - AFP/AP



Komentar


Didalam Al-Quran dan Al-Hadis tidak terdapat mana-mana perengan yang mengajar umat Islam bertindak membunuh orang bukan Islam dan menghina agama dan kepercayaan lain-lain agama. Apa yang diperjelaskan didalam Al-Quran Surah Al-Baqarah, Ayat 120, yang tidak akan suka selama-lamanya ialah golongan Yahudi dan Nasrani. Mereka mahu orang Islam ikut cara hidup mereka dan mengikut kehendak hawa nafsu mereka. Apa yang berlaku pada 11 September itu adalah kerja-kerja orang Yahudi yang suka melemparkan tuduhan terhadap orang Islam. Yang paling patut digelar teroris ialah orang Yahudi. Sebab mereka berpegang dengan kitab Thalmud. Dalam kitab Thalmud mereka anggap lain-lain bangsa selain Yahudi adalah goyim yang lebih rendah daripada binatang. Semua milik orang-orang goyim ini halal mereka orang-orang Yahudi miliki hatta nyawa orang goyim ini halal untuk mereka bunuh. Sebab itu kematian pada 11 Sebtember itu semuanya orang-orang goyim termasuk beberapa orang Islam yang mati dalam bangunan tersebut. Pekerja-pekerja berbangsa Yahudi semuanya cuti. Juga yang merosakkan Kitab Taurat dan Injil adalah di kalangan orang-orang Yahudi menyamar menjadi Paderi. Orang Islam wajib beriman dengan kitab Taurat dan Injil akan tetapi mereka adalah orang yang sesat kerana meminda kitab-kitab tersebut dan mereka tidak layak lagi disebut ahlul-kitab. Pada hal dalam kitab mereka yang berbahasa letin (Hibrow) masih terdapat nama Muhammad sebagai Rasul terakhir. Apabila diterjemah ke dalam lebih 140 bahasa sudah dihilangkan perkataan Muhammad dalam kitab mereka. Inilah pembohongan dan kesesatan yang mereka telah lakukan. Akhirnya terdapat juga orang-orang Islam yang jahil terhadap agamanya terpengaruh dan mengikut rentak pemikiran zionis.


0 ulasan:

 

Pengikut